Mi az a dropshipping?

A dropshippingel egy olyan logisztikai megoldást adunk a kezedbe, amivel megspórolhatod az első nagy beruházást az árukészletbe és alkalmazottakra sem kell költened! Gábor vagyok, a Spalatius Hungary Kft. vezetője. Én foglak bevezetni a DROPSHIPPING világába és igyekszem minden kérdésedre választ adni.

 

Mi a különbség a HAGYOMÁNYOS KERESKEDELEM és a DROPSHIPPING között? Elmagyarázzuk!

  Dropshipping

 

HAGYOMÁNYOS KERESKEDELEM

Hogyan jut el a termék a gyártótól a végfelhasználóig a hagyományos kiskereskedelmi folyamatban?

Az online értékesítés egy webshop esetében úgy történik, hogy a nagykereskedő nagy tételben beszerzi az árut a gyártóktól, amit utána tovább értékesít a kiskereskedőknek, akik kiszolgálják vele a vevőket, azaz a végfelhasználókat. A nagyker úgy tud alacsonyabb áron vásárolni, hogy közvetlenül a gyártótól vásárol, ráadáasul nagy mennyiségben, mivel így tud jó árat kialkudni, illetve a legtöbb gyár nem is szolgál ki vásárlókat kis mennyiségben. A nagykereskedő pedig kiszolgálja a viszonteladókat, akik jellemzően kisebb mennyiségben vásárolnak termékeket. 

A végfelhasználókkal csak a kiskereskedő érintkezik.

 

Miért van szükség a nagykereskedésre?

A nagyker hozzáadott értéke, hogy összefogja a kiskereskedők igényeit és azokat a gyártó felé képviseli. Ha több kiskereskedő ugyanazt a terméket értékesíti, akkor a nagyker jobb áron tud vásárolni a gyártótól, majd ezt az árkedvezményt tovább tudja adni a kiskereskedők felé. A gyártási folyamat ellenőrzését, a minőségellenőrzést az esetleg import  és forgalombahozatali feladatokat a nagykereskedő végzi el. Ő fekteti bele a pénzt a termék legyártatásába és az ő rizikója az is, ha a gyártó rossz minőségű termékeket szállít le.

 

Mi a dolga a viszonteladónak / kiskereskedőnek?

Az ő hozzáadott értéke, hogy termékleírásokat készít; vevőket szerez; publikus, például videós, termékteszteket készít; összeállítja a csomagokat; vevői véleményeket gyűjt; ügyfélszolgálatot működtet; kezeli a garanciális, visszárus problémákat - azaz kiszolgálja a vásárlóit.

 

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a vállalkozó jellemzően nem kevés tőkét fektet abba, hogy legyenek vevői és legyen árukészlete. Be kell rendelnie a nagykereskedőtől legalább egy minimális mennyiséget (jellemzően nem lehet egy termékből csak egy darabot, hanem mindig többet kell) és az már az ő kockázata, hogy lesz-e rá vevője, el tudja-e mindet adni. Amikor a végfelhasználó megrendel egy terméket, akkor a kiskereskedő a saját raktárkészletéről szállítja azt ki.

 

DROPSHIPPING

- így csinálj pénzt pénz nélkül -

Pénzt csak pénzből leht csinálni, tartja a mondás. Ez részben így is van. Nem mondom azt, hogy nem kell egy fillért sem befektetned és milliókat fogsz keresni, de az biztos, hogy ha jól csinálod, akkor a mi DROPSHIPPING lehetőségünkkel több millió forintot fogsz spórolni, ugyanis nem szükséges egyetlen fillért sem árukészletre költened!

 

Kik vagyunk mi?

A mi cégünk nem csak nagykereskedelemmel foglalkozik, de az ékszereink egy részét mi magunk gyártjuk, így még egy lépés kimarad az ellátási láncból, tehát egy szereplővel kevesebb, akinek a költségei és a nyeresége beépül az árba. Ennek pedig az az eredménye, hogy még olcsóbban juthatsz hozzá az ékszerekhez. Ráadásul pénz befektetése nélkül! 

 

Miért jó ez Neked?

Csak akkor kell megrendelned a terméket a nagykerből, ha már eladtad a terméket. Így nem kell pénzt fektetned árukészletbe és később sem fog "beragadt készletben" állni a pénzed, ami csak ott áll és nem tudod eladni. 

 

Mik még az előnyei annak, ha nem tartasz árukészletet?

1, A rendelést a nagyker postázza ki a vevődnek. A nagyker nagy mennyiségben küld csomagokat, így az ő szállítási díja valószínűleg jóval kedvezőbb annál, amit Te kapnál egy futárszolgálattól.

2, Lényegesen kevesebb a munkád, mintha saját raktárat kéne fenntartanod, így lehetőséged van arra koncentrálni, amihez a legjobban értesz: az értékesítésre!

Ha úgy döntesz, természetesen mi szívesen postázzuk a csomagot hozzád, Te pedig majd eljuttatod a vevődnek. Ahogy Neked kényelmesebb.

 

Engedd meg, hogy a saját példámon keresztül szemléltessem a dolgot:

Működtettünk korábban dropshipping webshopot és vannak hagyományos online kiskereskedelmi webshopjaink is. Ez utóbbinál állandóan koordinálni kell a készletet, folyamatosan egyensúlyozni kell azzal, hogy legyen is raktáron minden színből és méretből, de azért ne menjen rá a teljes büdzsé arra, hogy készletet halmozunk. Egyre több polcot és szekrényt kellett venni, dobozokat, csomagolóanyagot, ládákat, buborékos borítékokat és fóliát, ragasztószalagot, térkitöltő habot, stb. Ha nem figyelsz oda, akkor rövid időn belül halmokban állnak majd a különféle csomagolóanyagok, hatalmas lesz a rendetlenség és a káosz. Ráadáasul ezeket az eszközöket folyamatosan rendelgetni kell, mert valami biztosan elfogyott éppen. És sokszor nem is lehet egy helyen beszerezni mindent, vagy csak sokkal drágábban. Aztán ha megérkeztek, akkor tárolni is kell őket valahol. Nem is hittem korábban, hogy a csomagolgatás és a kiszállítás ennyire komplex feladat. Azt gondoltam, hogy „ó, hát ez nem munka, a csomagolást pikk-pakk én is meg tudom csinálni.”

Hát persze...

Szerintem vállalkozói vénával Te sem akarsz alkalmazotti munkát csinálni.

Egy dropshipping üzlet pont ezeket a macerás feladatokat fogja levenni a válladról. Nem kell alacsony értékű, monoton munkába ölnöd az idődet, mi ezt (ingyen) megcsináljuk helyetted. Neked elég az üzlettel foglalkoznod.

 

Miért jó ez a nagykereskedőnek, azaz nekünk?

Mivel mi, amúgy is szállítunk ki csomagokat, ezért az ehhez kapcsolódó feladatok ellátásra van infrastruktúránk. Nálunk vannak rá emberek, van hozzá hely, megvannak az eszközeink és olyan partnerekkel dolgozunk együtt, akik jó áron és megbízhatóan látják el a feladataikat, hiszen régóta és nagy tételben üzletelünk. Amivel nem szeretnénk foglalkozni, az a vevőszerzés, a marketingakciók kidolgozása és a termékek reklámozása. Mi az operációs hátteret biztosítjuk, Te hozod a vevőket. 

 

Miért nem adja el a nagykereskedő közvetlenül a végfelhasználónak a termékét?

Lehet, hogy eladja. Nekünk például van kiskereskedelmi üzletágunk is, de biztos vagyok benne, hogy Te másképp állnál neki egy üzlet felépítésének, mint én. Másképp kezdenéd el reklámozni a termékeket, még az is lehet, hogy teljesen más célcsoportot céloznál meg. Ahány ember, annyi út a siker felé.

Te például felfuttathatsz egy YouTube csatornát, ahol a követőidnek el tudod adni az ékszereket. Nekünk erre nincs erőforrásunk és szaktudásunk sem. Mi elsősorban kereskedők vagyunk, nem influencerek vagy véleményvezérek. Mi jó áron tudunk magas minőségű ékszereket beszerezni és gyártani. Te pedig, ha kreatív vagy, akkor el tudod őket adni. És így mindketten jól tudunk járni. 

 

Mennyit tudok nálatok keresni?

A jutalék mértéke 25%, amely a webáruházak piacán igen magasnak számít. Mi azonban lehetőséged adunk, hogy ezt még magasabbra tornászd, így akár a 40%-os jutalék szintet is elérheted!
Egy példa: Havi 800.000 forint értékesítés után, amennyiben már a mennyiségi kedvezményeket is elérted, úgy a 40%-os jutalékkal számítva 320.000 forint.
Tehát ezt az összeget kapod kézhez. De ha még az alap jutalékkal számolunk is, amely 25%, akkor is 200.000 forintot keresel.

A jutalékszintekről itt találsz bővebb információt: https://ekszerdropship.hu/mennyisegi-kedvezmeny

 

  Dropshipping

 

MUTATOM HOGYAN CSINÁLD

Röviden: mi adjuk az árukészletet, a raktárat és az infrastruktúrát, Te pedig hozod a vevőket.

 

Mi az első lépés?

Hozz létre egy olyan felületet, ahol be tudod mutatni az ékszereket és az órákat, majd tereld ide az ezek iránt érdeklődő embereket. A legegyszerűbb összehozni egy webshopot erre a célra, de ne csak webshopban gondolkozz! Termékértékesítésre kíválóan alkalmas egy Instagram fiók, egy YouTube csatorna, vagy egy Facebook oldal. Viszont ebben az esetben is érdemes valami olyan oldalra irányítani a vásárlókat, ahol le tudják adni, sőt ahol akár ki is tudják fizetni a rendelésüket.

 

Nincs még webshopod?

Ha még nincs webáruházad és nem tudod hogyan hozz létre egyet, akkor se ess kétségbe! Szívesen elkészítjük számodra a Shoprenter webáruházadat és beállítjuk az automatikus termék feedet, hogy minden termék automatikusan frissüljön. A webáruház teljes beállításának, testreszabásának és az automatikus termékszinkronizáció elkészítésének egyszeri díja nettó 200.000 Ft.

 

Van már webshopod?

Szuper! A rendelkezésedre tudunk bocsátani egy úgynevezett termék feedet, amiben az összes termékünket megtalálod. Ezt be tudod kötni a saját weboldaladba. A rendeléseket pedig manuálisan kell majd eljuttatnod hozzánk.

  Dropshipping

  Dropshipping

 

Kész a webshopod, mi a következő teendőd?

Jelentkezz az ÉkszerDropship-re emailben az info@ekszerdropship.hu címen. Küldd el a céges adataidat és azt, hogy hol és milyen formában szeretnéd értékesíteni a termékeinket. Kollégáim átnézik az adatokat és amennyiben szükséges pontosítják azokat Veled. Válaszüzenetben elküldjük a szerződéstervezetet, amit aláírva kérünk majd vissza. A szerződéskötés után kapsz egy egyedi kódot és rendelkezésedre bocsátjuk az XML formátumú termék feedünket, ami tartalmazza az összes elérhető terméket és a termékképeket. Ezt kell majd beépítened a webshopodba, de ha a webshopot mi készítjük el, akkor Neked ezzel már nincs dolgod.

 

Jött egy rendelés. Hogyan tovább?

Szuper, gratulálunk! Ez már egy jó kezdet! Add le nálunk az ÉkszerDropship-en a rendelést. A "Kuponkód" mezőben pedig add meg a saját, egyedi kódodat. Ezzel fogjuk tudni összekötni, hogy ez a Te vásárlód volt, így a jutalékot is Neked kell kifizetnünk. A rendelés véglegesítése után mi összekészítjük a csomagot és 1 napon belül elküldjük a vevődnek vagy értesítjük, hogy átveheti a rendelést a budapesti átvételi pontunkon. A Dropshipping értékesítési formában minden esetben utánvéttel küldjük ki a rendelést a vevődnek.

 

Hogyan kapod meg a jutalékodat?

Minden hónap 5. napjáig jelezheted az info@ekszerdropship.hu email címen, ha kéred a jutalékod kifizetését. Kollégáink elkészítik a kimutatást, melyet elküldenek számodra jóváhagyásra. Ha mindent rendben találtál, akkor kiállítasz felénk egy jutalék számlát, mi pedig átutaljuk a számládra a pénzt. Amennyiben nem jelentkezel a jutalékért, azt automatikusan tovább görgetjük a következő hónapra.

 

Bankkártyás fizetés?

A Dropshipping értékesítési formában nem elérhető, ugyanis itt minden esetben mi számlázunk a vevődnek, a pénz pedig utánvéttel hozzánk érkezik be. Te csak a jutalékról állítasz ki számlát a mi cégünknek. Amennyiben bankkártyás fizetést és banki előre utalást is szeretnél ajánlani a vevőidnek, tehát azt szeretnéd, hogy a pénz hozzád érkezzen be és Te szeretnél közvetlenül számlázni nekik, abban az esetben a klasszikus nagykereskedelmi értékesítési formát ajánljuk számodra, melyet az ÉkszerNagykereskedes oldalunkon, IDE kattintva érsz el.

 

Tetszik az Dropshipping? Akkor regisztrálj nálunk: KATTINTS IDE

 

  Dropshipping